Nu in Cuzco, ook nog ff over Cabanaconde - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Patrick Leenstra - WaarBenJij.nu Nu in Cuzco, ook nog ff over Cabanaconde - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Patrick Leenstra - WaarBenJij.nu

Nu in Cuzco, ook nog ff over Cabanaconde

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Patrick

15 Juli 2008 | Peru, Arequipa

had vorige keer maar 15 min, nu eigenlijk ook, maar ´t is hier rustig. Voor we op de eilandjes in het Titicaca meer waren zijn we naar een klein plaatsje Cabanaconde genaamd gegaan en hebben daar onze eerste echt hyke gedaan.. sortof neway. Cabanaconde ligt op 3800 m hoogte en is vlakbij de Canon del Condor, de op 1 na diepste canon ter wereld (de diepste is 150 m dieper en ligt er vlakbij maar schijnt minder specta te zijn). ´s Ochtends om kwart voor 7 vertrokken uit het dorpje. we werden meteen al gevolgd door twee honden, die we na een tijdje maar Jay en silent Bob doopten. Dat bleken later toepasselijke namen te zijn, Jay was behoorlijk luidruchtig en ging regelmatig de ¨birds¨ achterna terwijl Bob de hele dag weinig geluid heeft gemaakt. De uitzichten waren echt fantastisch, de kleuren van de grind- en keienpaden waar we over liepen konden soms binnen 10 meter van geel naar grijs naar paars, bruin en weet ik veel wat voor kleuren allemaal te veranderen. Echt een magisch gezicht.
Na zo´n 4 uren lopen kwamen we bij een brug over de Canon (we hadden toen al even moeten vluchten voor een stier die blijkbaar vooral Saskia´s rode sjaal interessant vond :p). Bob bleek erg bang te zijn om over de brug te gaan, maar wij voelden ons toch een beetje verantwoordelijk ondanks dat de beestjes ons uit zichzelf hadden gevolgd. Met een paar aaien over zijn bol kon ik hem toch stapje voor stapje overtuigen dat de brug veilig was. Aan de andere kant even een pauze, en terwijl we daar zaten kwam er een local met 3 ezels over de brug. De ezels mochten gewoon doorlopen, de man hield ook even een pauze. Onze pauze hield al snel op, maar toch werden we een 10 minuten daarna door de man ingehaald wiens tempo een beetje hoger lag (hij hoefde natuurlijk niet van het uitzicht te genieten). Na nog een uur lopen kwamen we bij een dorpje, lluahar heet ´t geloof ik, waar diezellfde man een hostel (met zwembad!!!) had. Daar hadden we helaas geen tijd voor dus na een cola gingen wij weer op de weg terug. Sas had erg last van de warmte en daarnaast moesten we nu veel meer berg op, waardoor ons tempo een stuk lager lag. Daardoor waren we niet om een uur of 5, 6 terug in Cabanaconde zoals gepland, maar was ons water wel bijna op. Ik voelde me toen nog prima en gaf mijn appeltje aan Sas. Gevolg was wel dat ik toen ik even later moe en hongerig werd alleen nog maar een broodje had, maar helaas hadden we te weinig water om het mee weg te spoelen. De laatste anderhalf uur ofzo (uiteindelijk waren we kwart voor 7 weer in Cabanaconde) strompelden we dus echt heel langzaam voort. Aan de rand van het dorp wat water gekocht, en ondanks dat ik er rekening mee hield toch te veel/snel gedronken. Dat kwam er in het hotel dus weer uit. Toch naar beneden om te proberen wat te eten. Soep ging nog, maar de spaghetti erna niet, gelukkig wist onze vriendelijke ober er wat op, hij is wat takjes voor me gaan halen (Païko genaamd) waar hij thee van maakte. Hielp gelukkig perfect. Al met al vond ik het een prachtige dag, alleen niet op díe avond ;)
Daarna dus op naar Puno en het Titicacameer, waarover in het vorige berichtje wat te lezen valt.
Nu zit ik in Cuzco, waar we tot vrijdag blijven. Dan beginnen we aan de Salkantay-trek (soort Inca-trail maar langer). Het is een erg mooie stad, alleen jammer dat Saskia last van haar zij heeft. Het is niet echt een spier ofzo, maar er lijkt iets niet lekker te zitten. Ze zegt dat ze het wel eens eerder heeft gehad en dat haar vader haar toen goed kon helpen. In de hoop dat het beter zou worden heeft ze vandaag daarom een massage genomen (wordt je hier echt mee doodgegooid op straat), maar het hielp helaas alleen tijdens het masseren :(. Verder is dit de eerste stad waar de fonteinen daadwerkelijk gevuld zijn met water... rijke lui hier. Pas in ons 3e hostel hadden ze een kamer vrij, wilden ons eerst 25 dollar (zo´n 75 sol denk ik) per nacht laten betalen, waar wij uiteraard niet mee akkoord gingen. Nu betalen we 40 sol (ongeveer 10 euro) hetgeen op één hostel na het goedkoopste is... hoezo dure stad Cuzco? :D
1 foto uploaden gaat hier prima, maar de 2e pakt hij niet om één of andere reden.. srry..jullie zullen echt moeten wachten
Tentje slaapt btw prima Nyn, al zal het natuurlijk nooit zo goed zijn als je eigen bedje. Maar ik heb precíes genoeg ruimte. en om Frodo hoef je je geen zorgen te maken, ik ga wel naar de dierenwinkel voor wat échte cavia´s ;)
BTW heit: we zijn in Puno ook nog naar de Yavari gegaan, een oude stoomboot uit 1862 geloof ik. Gemaakt in Birmingham en toen in 6 jaar tijd naar Puno gebracht. Erg gaaf ding, denk dat vooral jij de foto´s wel wil zien. Helaas was de batterij van m´n camera net leeg toen we in de stuurhut aankwamen.. :( Had ik nou die blauwgebekte eend maar niet op de foto gezet...

  • 16 Juli 2008 - 05:57

    Mem:

    Hey Patrick,Gewéldig zeg, wat een prachtige ervaringen doen jullie daar op. Jammer dat je even ziek was, maar dat wist je dus van tevoren wel.Ik hoop dat jullie de komende weken net zo genieten als nu. Heel veel liefs van mem.

  • 16 Juli 2008 - 08:50

    Ingrid:

    Mooie foto!! Ik ben echt heel benieuwd naar alle andere foto's.
    Echt leuk om je verhalen te lezen. Het lijkt me echt genieten daar!

    Veel plezier nog, geniet er lekker van!

    xxx

  • 16 Juli 2008 - 18:23

    Heit:

    Erg nieuwsgierig naar al julie foto's maar vooral die van de stoomboot.
    Wat een prachtig land. Heb je ook de drijvende rieteilanden betreden in het titicacameer?
    btw is Sas nog tevreden over jou?
    groetjes voor jullie beiden

  • 18 Juli 2008 - 13:04

    Ymkje:

    hoi Patrick,
    Leuk al je verhalen. heb je ook condors gezien? schijnt erg indrukwekkend te zijn. Op cocabladeren kauwen schijnt ook goed tegen hoogteziekte te zijn. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Samen met voormalig huisgenootje Saskia ga ik 7 weken lang Peru onveilig maken!!

Actief sinds 19 Mei 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4563

Voorgaande reizen:

28 Juni 2008 - 15 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: